28 Şubat 2014 Cuma

Yardımlaşma ile ilgili Özlü Sözler



İnsanlar birbirine yardımdan el geçtikleri gün insanlık yok olur Karşılıklı dayanışma olmazsa toplumlar olmaz
Walter SCOTT

Bir mum, diğer mumu tutuşturmakla ışığından bir şey kaybetmez
MEVLANA

Bir başkasının yaşamasına yardım etmeyen, yaşadığını iddia edemez
Merry BROWN

Yardım edeceğin kişiye bir şey demeden yardım et

Minnet sahibinin ihtiyacını görmek, dostluk kapısının anahtarıdır
Abdullah el BASRİ

Dostuna da düşmanına da yardım et, çünkü o zaman dostunla daha yakın dost, düşmanınla da daha dost olursun
CLEBBUL

Düşenin elinden tut ki sende düştüğün zaman tutacak bir el bulasın
AF BAŞGİL

Çoban, kurdun işine razı olursa, köpek yabancıya havlamaz
Ebu ÜMAME

Düşmanına bir şey vermek, dostundan bir şey almaktan daha iyidir
Gustav Van MOSER


Herkesin yardımlaştığı yerde işler yarım kalmaz
ANONİM


Yalnız yiyen, felaket gününde de yalnızdır
Rig VEDA

İmece günü bulut görmeyene ne mutlu
Türk Atasözü

Ağaç düşerde yakınına yaslanır
Gagavuz Atasözleri

Kendi evini yapamıyorsan, bir yapana taş taşı
Hint Atasözü 

Aldığımız şeylerle geçici bir süre var olur, ama verdiğimiz şeylerle ebediyen yaşarız
DM LAVSON

Kardeşinin salını karşıya geçirmeye yardım et, göreceksin ki, sen de karşıdasın
Hint Atasözü

Kurbağadan yardım istenmektense boğulmak daha iyidir
SOPHOCLES

Sağlam göz ağlasa, kör gözden yaş çıkar
Uygur Atasözü

Yalnız olan rahat görmez, yardımlaşan, yorulma bilmez
Tatar Atasözü

Allah yardım ederse kuluna her iş girer yoluna
Türk Atasözü

Kendine yardım etmeyene, Tanrı’da yardım etmez
SOPHOCLES

İyilik ve takva için yardımlaşınız
Maide–3-

El kapılarında dilenci değilsin, bunun şükrane olarak kapıdan dilenciyi kovma
SADİ

Almayı iyi görüyorsan vermeyi kötü görme
Uygur Atasözü

Ekmeğini yalnız yiyen yükünü dişiyle kaldırır
Türk Atasözü

İnsan, dostlarının acılarına, onlarla bir olup ağlayıp sızlamakla değil, yardım ve bakımile katılmalıdır
EPİKUROS

Sevmek fiilinden sonra dünyanın en güzel fiili yardım etmektir
V SUTTİNER

Kiminki, kalbinde vardır himmeti, Onun da güzellik olur nimeti
Nizami GENCE

Hayat zaten yeterince kısa ve ıssız değil mi ki? Yolları birlikte kat edenler birbirine yardım etmesin mi?
CHİLON

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder