OYUN 1
OYUNUN ADI:El Çarpma Oyunu
OYUNUN YERİ:Sınıf
OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
OYUNUN SÜRESİ:Sınırsız
OYUNUN SEVİYESİ:8-14 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Dikkat ve karar vermeyi geliştirebilme
OYUNUN
AÇIKLAMASI: Öğretmenin elinde bir top vardır. Öğretmen topu yere
vurduğun da öğrencilerin aynı anda el çarpmasını ister. Topu yere
vurduğunda el çarpmayan yada geç kalan öğrenci yanar. Oyun en son kişi
kalana kadar devam eder.
OYUN 2
OYUNUN ADI:Kar Yağmur Oyunu
OYUNUN YERİ:Sınıf
OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
OYUNUN SÜRESİ:Sınırsız
OYUNUN SEVİYESİ:10-12 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Dikkat ve karar vermeyi geliştirebilme
OYUNUN
AÇIKLAMASI: Bir başkan seçilir. Başkan bütün sınıfı görebilecek bir
yerde durur. Oyuna başlama ise “fırtına” deyince bütün sınıf ellerini
dizine vurur. “kar” deyince elleri göğsüne “yağmur” deyince elleri
yukarda şaklatırlar. Başkan birkaç kez düzenli olarak bu isimleri
söyler. Daha sonra oyuncuları şaşırtmak için bu isimleri değişik
(karışık) şeklinde söyler. Şaşıranlar oyundan çıkar, en son kalan
alkışlanır. Başkan oyunu tekrar etmeli oyuncuların ve yaptığını
görebilmelidir. Bu dikkat geliştiren bir oyundur.
OYUN 3
OYUNUN ADI:Mevsimler Oyunu
OYUNUN YERİ:Salon veya Bahçe
OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:Hentbol Topu
OYUNUN SÜRESİ:1-2 Dakika (kişi başına)
OYUNUN SEVİYESİ:10-12 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Oyuncuların çeviklik ve karar vermeyi geliştirebilme
OYUNUN
AÇIKLAMASI:Oyuncular “ilkbahar” “yaz” “sonbahar” “kış” mevsimlerini
alarak dört eşit gruba ayrılırlar. Her grup kendileri için belirlenen
bir köşeye giderler her grup kendi arasında birer oyuncu seçer ve ortaya
gönderir. Bu seçilenlerin görevi grupların ve değişimi sırasında
kendi grup oyuncularının dışındaki oyuncuları vurmak ve onları kendi
gruplarına katmaktır. Öğretmen ilkbahar-kış- derse iki grup oyuncuları
birbirlerinin köşesine vurulmadan gitmeye çalışırlar. Köşe değiştirirken
vurulan oyuncular takımına (-) sayı kazandırır.En az (-) sayı alan
gruplar sırasıyla 1-2-3-4 olur veya vurulan oyuncular vuran oyuncunun
grubuna geçer, en çok oyuncu avlayan takım oyunu kazanır.
Öğretmen aynı anda “kış-sonbahar; yaz-ilkbahar” diyerek iki grubu birden harekete geçirebilir.
OYUN 4
OYUNUN ADI: Dönen İpten Sıçrama
OYUNUN YERİ:Salon veya Bahçe
OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:İp ve Ağırlık
OYUNUN SÜRESİ:Sınırsız
OYUNUN SEVİYESİ:10-12 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: 8-12
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Dikkat ve takip Özelliklerinin Geliştirmesi
OYUNUN
AÇIKLAMASI: Oyuncular dairede muntazam olarak yan yana yerleşirler.
Ortadaki oyuncunun elinde, dairenin yarı çap uzunluğunda bir ip
bulunur. İpin ucuna hafif bir ağırlık bağlanır. Lastik ayakkabı, kum
torbası vs. ortadaki oyuncu kendi etrafında dönerek ipi kenarlardaki
oyuncuların ayaklarına değdirmeye çalışır. İpin Yerden yüksekliği 20-30
cm kadardır. Oyuncular Zamanında sıçrayarak ipin ayakların altından
geçmesini sağlarlar. İp hangi oyuncunun ayağına değerse ortadaki oyuncu
ile yer değiştirir.
OYUN 5
OYUNUN ADI: Çift Dairede Stafet
OYUNUN YERİ:Salon veya Bahçe
OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:İki Adet Top
OYUNUN SÜRESİ:Sınırsız
OYUNUN SEVİYESİ:
OYUNCU SAYISI: 8-12
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Dikkat ve zamanlamanın Geliştirilmesi
OYUNUN
AÇIKLAMASI:Her iki takım ayrı bir ilk oyun çemberinde yüzleri merkeze
dönük pozisyonda eşit aralıklarla sıralanır. Her iki takım kaptanına
birer top verilir. Öğretmenin “başla” komutu ile kaptanlar yan atışı
kullanarak yanındaki arkadaşlarına atarlar. Her takımın oyuncuları topu
sat ibresi yönünde yanındaki arkadaşına atmaya devam eder. Topu düşüren
oyuncu gidip ve yerine geldikten sonra arkadaşına atacaktır. Topun daire
etrafında iki kez dolaşımı ilk tamamlayan takım yarışı kazanacaktır.
Kaptan top kendisine gelince dolaşım sayısını yüksek sesle
söyleyecektir. Oyunda dolaşım sayısı istenildiği kadar arttırılabilir.
OYUN 6
OYUNUN ADI:Hatip
OYUNUN YERİ:Sınıf-Salon veya Bahçe
OYUNUN ARAÇ VE GERECİ:-
OYUNUN SÜRESİ:1-2 Dakika (kişi başına)
OYUNUN SEVİYESİ:10-12 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Oyuncuların güzel ve hızlı konuşma yeteneklerini geliştirir.
OYUNUN
AÇIKLAMASI: Sınıftan bir öğrenci seçilir. Bir öğrenci, öğretmen
tarafından seçilen bir konu hakkında hiç durmadan belli bir sürede güzel
konuşmaya çalışır. Kim, aldığı konuda daha güzel konuşursa
ödüllendirilir.
OYUN 7
OYUNUN ADI:El Çarpma Oyunu
OYUNUN YERİ:Sınıf
OYUNUN SEVİYESİ:8-14 yaş ve üzeri
OYUNCU SAYISI: Bir sınıf
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ:Dikkat ve karar vermeyi geliştirebilme
OYUNUN
AÇIKLAMASI: Öğretmenin elinde bir top vardır. Öğretmen topu yere
vurduğun da öğrencilerin aynı anda el çarpmasını ister. Topu yere
vurduğunda el çarpmayan yada geç kalan öğrenci yanar. Oyun en son kişi
kalana kadar devam eder.
OYUN 8
Oyunun Adı: Ebeye Değme Oyunu
Oyunun Yeri: Bahçe
Araç-Gereç: Tebeşir
Oyun Süresi: 1 ders saati
Oyunun Seviyesi: İlköğretim 2. sınıf
Oyuncu Sayısı: Tüm sınıf öğrencileri
Eğitsel Değeri ve Amaç
1. Beraber oynamayı grup çalışmasını geliştirir
2. Dikkati ve refleksi geliştirir
Açıklama: Tebeşirle bahçeye büyük bir çember çizilir öğrenciler
çemberin etrafına yüzleri çembere dönük şekilde sıralanırlar. Bir ebe üç
koruyucu seçilir. Çemberin ortasına ebe geçer. 3 koruyucu da onun
etrafında dolanırlar. Çemberin dışındaki öğrenciler koruyuculara
yakalanmadan ebeye değmeye çalışırlar. Koruyucuya yakalanan öğrenci oyun
dışı kalır. Koruyucuya yakalanmadan ebeye değen öğrenci ebe olur.
Çember dışında kalan son üç öğrenci oyunun galibidir.
Oyunun Kuralları Çemberin dışındaki öğrenciler ebeye değmeye çalıştıktan sonra yine çemberin dışında durmak zorundadırlar.
OYUN 9
Oyunun Adı: İsabet Oyunu
Oyunun Yeri: Bahçe
Araç-Gereç: 3 Top Yüksek kasa tebeşir
Oyunun Süresi: 1 ders saati
Oyunun Seviyesi: İlköğretim 3. Sınıf
Oyuncu Sayısı: Tüm sınıf öğrencileri
Eğitsel Değeri ve Amacı
1. Öğrencilerin bakış ve uygulamada isabet yeteneklerini geliştirmek
2. El kol kasalarının gelişimine yardımcı olmak
Açıklama: Öğrenciler iki gruba ayrılır aralarında 20 m uzaklık olacak
şekilde ayrılıp birbirlerini görecek şekilde arka arkaya sıraya
girerler. Önlerine başlangıç çizgisi çizilir gruplardan 10 m uzağa tam
ortaya yüksek bir kasa konur kasanın üzerine de top konur. Her gruba
birer top verilir.
Öğrencilerden sırayla kasanın üstündeki topa
ellerindeki topları atmaları ve kasadaki topu diğer grup tarafına
düşürmeleri istenir. Kasadaki topu vurup diğer tarafa düşüren öğrenci
grubuna iki puan kazandırır. Topu bir gruptan bir öğrenci atar sonra
diğer gruptan bir öğrenci atar topu atan öğrenci kasadaki topu düşerse
de düşürmese de sıranın en arkasına geçer. Tüm grup öğrencilerinin
toplam 2 atış hakları vardır.
Oyunun Kuralları
1. Oyuncular başlangıç çizgisini geçip topu atamazlar
2. Her öğrencinin toplam 2 top atma hakkı vardır
Ceza: Başlangıç çizgisini geçerek top atan öğrencinin atışı sayılmayarak öğrenci sıranın en arkasına geçer.
OYUN 10
Oyunun Adı: Bildim, Çizdim, Kazandım
Oyunun Yeri: Bahçe
Araç-Gereç: Kronometre, Soru kağıtları, Tebeşir
Oyunun Süresi: 10 dk. (Değiştirilebilir)
Oyunun Seviyesi: İlköğretim 4. Sınıf
Oyuncu Sayısı: Tüm Sınıf Öğrencileri
Eğitsel Değeri ve Amaç
1. Öğrencilerin bacak kaslarının gelişimini yardımcı olmak
2. Süreli oynandığından hız kavramını kullandırabilmek
3. Oyunla beraber matematiksel 4 işlem yeteneğini geliştirmek
4. Takım çalışması ile beraberliği öğretmek
Açıklama: Öğrenciler iki grup oluşturup arka arkaya sıralanır. İki
öğrenci soru sormak amacıyla grup dışındadır. Grupların yan yana durduğu
yere başlangıç çizgisi çizilir. Gruplardan 3 m kadar ileriye başka bir
çizgi çizilir. Soru soracak öğrenciler ikinci çizginin üstünde sağda ve
solda dururlar. İkinci çizgiden 7 m kadar uzağa da üçüncü çizgi ve
çetele bölümleri çizilir. Grup başındaki oyunculara birer tebeşir
verilir. Soru soracak öğrencilere de 4 işlem soru kağıtları verilir.
Kronometre çalıştırılır ve oyun başlar. İlk sıradaki oyuncu koşarak
kendi grubunun soru soracak oyuncusunun önüne gelir sorusunu dinler ve
yanıt verir. Yanıt doğruysa koşmaya devam eder ve kendi grubunun çetele
bölümüne bir çizgi çizer. Grubuna doğru koşup tebeşiri sıradaki
arkadaşına verir kendisi sıranın arkasına geçer. Tebeşiri alan oyuncu
yola çıkar yine sorusunu dinler doğru yanıt verirse o da çetele bölümüne
gidip bir çizgi çizer geri dönüp sıradaki arkadaşa tebeşiri verip
sıranın en arkasına geçer oyun böyle devam eder. Ayarlanılan süre
bitmedikçe bu işlem tekrar tekrar yapılır. Süre bittiği anda herkes
durur soru soranlar grupların çetele bölümlerindeki çizgileri sayarlar.
Hangi grubun çizgisi daha çoksa yarışmayı o grup kazanmış olur.
Oyunun Kuralları
1. Oyuncular başlangıç çizgisini geçip bekleyemezler
2. Oyuncular soru soranların önünde dururken de çizgiyi geçemezler
3. Oyuncular soruya doğru cevap vermeden yola çıkamazlar
4. Çetele bölümüne 1 oyuncu bir seferde birden fazla çizgi çizemez.
Ceza
1. Oyuncular sınır çizgilerinin herhangi birini gereksiz yere geçerlerse o anda oynayan oyuncu oyuna en baştan başlar
2. Çetele bölümüne bir seferde birden fazla çizgi çizen öğrencinin grubu yenik sayılır
OYUN 11
Oyunun Adı: İmdat Oyunu
Oyunun Yeri: Spor Salonu veya Bahçe
Araç-Gereç: Tebeşir
Oyunun Süresi: Oyunu Herhangi Grup Tamamlayınca Oyun Biter
Oyunun Seviyesi: İlköğretim 3. Sınıf
Oyuncu Sayısı: Tüm sınıf Öğrencileri
Eğitsel Değeri ve Amaç
1. Öğrencilerin bacak kaslarının gelişimine yardımcı olmak.
2. Yarışı ilk bitirme amacı olduğu için hızlı hareket etme ve başarı sağlamak için çaba harcamak
3. Takım çalışması yapıldığından başarının arkadaşlarıyla beraber kazanılıp paylaşıldığını öğrenmek.
Açıklama: Alana tebeşirle uzun bir çizgi çizilir çizginin sağına ve
soluna 8-10 m uzaklığına eşit uzaklıklarla 2 kale çizilir. Oyuncular
çizginin iki kenarına iki grup halinde kalelerini görecek şekilde
sıralanırlar. Gruplardan birer kaptan seçilip kaleye konulur. Oyun
başlayınca kaptanlar kendi kümelerine gidip en baştaki oyuncuyu elinden
tutup kaleye getirir. Kaleye yeni katılan kaptan olur. Eski kaptan işi
bitince kalenin yanında bekler. Yeni kaptan kendi grubuna gider sıradaki
bir kişiyi daha elinden tutup kaleye getirir. Kaleye yeni gelen oyuncu
kaptan olur oda aynı işlemi tekrarlar. Bu sırada kaleye gitmek için
sırada bekleyen oyuncular imdat diye bağırır. Grup kalesine gruptaki tüm
oyuncular gelince oyun biter. En son kaptan olan oyuncu oyunun
bittiğini belirtmek için ortadaki uzun çizgiye basar. Hangi takım daha
hızlı grup kalesine dolarsa oyunu o grup kazanır.
Oyunun Kuralları
1. Oyuncular çizilen uzun çizgiden diğer grup oyuncularının yanına geçemezler
2. Sırayla her oyuncu kaptan olmak zorundadır.
3. Kaptanlar oyuncuların kaleye sırayla götürmek zorundadır.
4. Kaleye oyuncu getiren kaptan işi bitince kalenin yanında beklemek zorundadır.
5. Kaptanın elini tutmadan hiçbir oyuncu yola çıkamaz.
6. Oyun bittiğinde en son kaptan olan oyuncu orta çizgiye basmak zorundadır.
Ceza
1. Kaptan oyuncuyu elinden tutmadan kaleye getirmek isterse ya da getirirse
2. Kaptanı beklemeden oyuncu yola çıkarsa süre değişmeden cezalı grup oyuna en baştan başlar.
17 Ekim 2013 Perşembe
SINIF DIŞI EĞİTSEL OYUNLAR
Etiketler:
dış
,
eğitsel oyunlar
,
ilkokul oyunları
,
okul oyunları
,
oyun
,
oyunlar
,
oyunları
,
sınıf
,
sınıf dışı oyunlar
Kaydol:
Kayıt Yorumları
(
Atom
)
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder