25 Ekim 2013 Cuma

Bilmece Örnekleri

BİLMECE ÖRNEKLERİ

 

Sıcak evin direği

Tıp tıp eder yüreği
(BABA)




Özü tatlı,
Sözü tatlı,
Candan daha değerli
(ANNE)




Yattım yumuşak
Uyudum sıcak sıcak
(YATAK)


Ham iken tatlı
Olmuşu acı
(BEBEK)




Askerden küçük
Paşadan büyük
(ÇOCUK)




Ben giderim,
O gider
Güneşte beni izler
(GÖLGE)




Gece içindeyiz
Gündüz dışında
Pencereli, kapılı
Şirin bir yuva
(EV)




Pazardan aldım
Bir tane
Eve geldim
Bin tane
(NAR)




Eve bitişik odada
Yemek pişer orada
(MUTFAK)




Uzun yoldan kuş gelir
Ne söylese hoş gelir
(MEKTUP)






Buradan attım kılıcı
Halep’te oynar ucu
(TELEFON)




Çın çın eder
Haber sorar
(TELEFON)




Sesi var canı yok,
Konuşur ağzı yok
(RADYO)




İstanbul da pişer
Kokusu buraya düşer
(MEKTUP)




O her gün yeniden doğar
Dünyaya haber yayar
(GAZETE)




Kuyruğu var
Canlı değil
Konuşur
Ama insan değil
Camı var
Ama pencere değil

(TELEVİZYON)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder