16 Ekim 2013 Çarşamba

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Öğrenciler İçin Yapılacaklar



Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Öğrenciler İçin;

􀀍 Öğrencinizi duvar tarafında olacak şekilde ön sıraya oturtun.

􀀍 Öğrencinin sınıf içinde yakınında oturan öğrencilerin, öğrenciye uygun model olabilecek kişiler olmasına dikkat edin.

􀀍 Daha önce işlenen konuları sık sık tekrar edin.

􀀍 El yazısını geliştirici çalışmalar yapın.

􀀍 Öğrencinin tutuğu ders notlarını kendi notlarınızdan ya da arkadaşının defterinden kontrol etmesine imkân tanıyın, gerekirse dersi ses kayıt cihazı ile kaydetmesine fırsat verin.

􀀍 Ödevlerini hazırlarken bilgisayar ve internet kullanmasına izin verin.

􀀍 Öğrencinin sınıf içinde belli zamanlarda hareket etmesini sağlayacak görevler verin. (Örnek: kalem açma, tahtayı silme)

􀀍 Sınıf ortamında öğrencin dikkatini dağıtacak olan materyalleri sınıfın arka tarafına alın.

􀀍 Sınıf içinde bireysel, grup çalışması ve bireysel ödüllendirmeler için köşeler oluşturun.

􀀍 Yazı yazma problemi olan veya testte başarısız olan öğrencileri sözlü sınav ile değerlendirin.

􀀍 Metni okuma ile ilgili stratejiler geliştirin. (Örnek: metni okurken önemli bölümlerini renkli kalemle işaretleme)

􀀍 Sınıf kurallarını belirleyin, bu kuralları tek tek öğretin ve kuralların yazılı/görsel olarak yer aldığı bir pano hazırlayın.

􀀍 Öğrencinin dürtüselliğini önlemek amacıyla 3D (Dur, Düşün, Davran) tekniğini kullanmasını sağlayın.

􀀍 Okul ve aile iş birliğinin sağlamak ve öğrencin düzenli izlenmesi amacıyla günlük ve haftalık davranış bildirim kartları hazırlayın.

􀀍 Sınava hazırlanma becerileri öğretin. (işlenen konuların sınav öncesi özetini yapma ve öncelikli konuları belirleme)

􀀍 Ders sırasında öğrencinin dikkatinin artması için sözel uyaranlar verin ya da fiziksel etkinlikler planlayın.

􀀍 Verdiğiniz yönergenin öğrenci tarafından anlaşılıp anlamadığı belirlemek için gerekirse yönergeyi tekrar etmesini isteyin.

􀀍 Öğrencinin dağınıklığını önlemek amacıyla bölümlere ayrılmış tek ödev defteri kullanmasını sağlayın.

􀀍 Ödevleri daha kolay yapılabilir parçalara ayırın her bir parçayı tamamladığında ödüllendirin,

􀀍 Sizin yardımınıza ihtiyacı olduğunda bunu belirten bir işaret seçin. (Örnek: beyaz bir kâğıdı havaya kaldırması, elini havaya kaldırması vb.)

􀀍 Öğrencinin ödevlerini yapıp yapmadığını her gün kontrol edin ve geri bildirimler verin.

􀀍 Akranlarının sosyal kabulünü sağlamak amacıyla öğrencinize özel sorumluluklar verin.

􀀍 Teneffüslerde öğrencinin birlikte oynayıp dolaşabileceği arkadaşlar görevlendirin.

􀀍 Sınıf içi etkinlikleri öğrencinin başarabileceği şekilde düzenleyin.

􀀍 Öğrencinin grup çalışmalarına katılımını destekleyin.

􀀍 Öğrencin uygun olmayan davranışını önlemek için yapmakta olduğu davranış yerine istenilen davranışa yönelik yönerge verin. (Örnek: Sürekli kalem çeviren öğrencinize kalemi çevirme demek yerine “Defterini aç.“ denmesi gibi.)

􀀍 Sınıf içinde öğrencinizin hareketliliğini kontrol altına tutmaya yönelik belli aralıklarla tüm sınıfın katılacağı gevşeme ve esneme egzersizleri yapın.

􀀍 Sınavlarda dikkatinin dağılmaması için daha kısa sorulu ve cevaplı sorular sorun.
5/

􀀍 Sınavlarda küçük molalar ve ek zaman verin.

􀀍 Öğrencinizi kendi içinde gösterdiği gelişme ile değerlendirin ve öğrencinizin yapamadıklarına değil yapabildiklerine yoğunlaşın.

􀀍 Öğrencinizin başarılarını anında ödüllendirin.

􀀍 Öğrencinin okula uyumda yaşadığı güçlüklerin üstesinden gelmesi için okul rehber öğretmeni ve aile ile iş birliği yaparak alınacak önlemleri belirleyin.

kaynak:http://www.urfaram.gov.tr/

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder