Dikkat
Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Öğrenciler İçin;
Öğrencinizi duvar tarafında olacak şekilde ön sıraya oturtun.
Öğrencinin sınıf içinde yakınında oturan öğrencilerin, öğrenciye uygun
model olabilecek kişiler olmasına dikkat edin.
Daha önce işlenen konuları sık sık tekrar edin.
El yazısını geliştirici çalışmalar yapın.
Öğrencinin tutuğu ders notlarını kendi notlarınızdan ya da arkadaşının
defterinden kontrol etmesine imkân tanıyın, gerekirse dersi ses kayıt cihazı
ile kaydetmesine fırsat verin.
Ödevlerini hazırlarken bilgisayar ve internet kullanmasına izin verin.
Öğrencinin sınıf içinde belli zamanlarda hareket etmesini sağlayacak
görevler verin. (Örnek: kalem açma, tahtayı silme)
Sınıf ortamında öğrencin dikkatini dağıtacak olan materyalleri sınıfın
arka tarafına alın.
Sınıf içinde bireysel, grup çalışması ve bireysel ödüllendirmeler için
köşeler oluşturun.
Yazı yazma problemi olan veya testte başarısız olan öğrencileri sözlü
sınav ile değerlendirin.
Metni okuma ile ilgili stratejiler geliştirin. (Örnek: metni okurken
önemli bölümlerini renkli kalemle işaretleme)
Sınıf kurallarını belirleyin, bu kuralları tek tek öğretin ve
kuralların yazılı/görsel olarak yer aldığı bir pano hazırlayın.
Öğrencinin dürtüselliğini önlemek amacıyla 3D (Dur, Düşün, Davran)
tekniğini kullanmasını sağlayın.
Okul ve aile iş birliğinin sağlamak ve öğrencin düzenli izlenmesi
amacıyla günlük ve haftalık davranış bildirim kartları hazırlayın.
Sınava hazırlanma becerileri öğretin. (işlenen konuların sınav öncesi
özetini yapma ve öncelikli konuları belirleme)
Ders sırasında öğrencinin dikkatinin artması için sözel uyaranlar verin
ya da fiziksel etkinlikler planlayın.
Verdiğiniz yönergenin öğrenci tarafından anlaşılıp anlamadığı
belirlemek için gerekirse yönergeyi tekrar etmesini isteyin.
Öğrencinin dağınıklığını önlemek amacıyla bölümlere ayrılmış tek ödev
defteri kullanmasını sağlayın.
Ödevleri daha kolay yapılabilir parçalara ayırın her bir parçayı
tamamladığında ödüllendirin,
Sizin yardımınıza ihtiyacı olduğunda bunu belirten bir işaret seçin.
(Örnek: beyaz bir kâğıdı havaya kaldırması, elini havaya kaldırması vb.)
Öğrencinin ödevlerini yapıp yapmadığını her gün kontrol edin ve geri
bildirimler verin.
Akranlarının sosyal kabulünü sağlamak amacıyla öğrencinize özel
sorumluluklar verin.
Teneffüslerde öğrencinin birlikte oynayıp dolaşabileceği arkadaşlar
görevlendirin.
Sınıf içi etkinlikleri öğrencinin başarabileceği şekilde düzenleyin.
Öğrencinin grup çalışmalarına katılımını destekleyin.
Öğrencin uygun olmayan davranışını önlemek için yapmakta olduğu
davranış yerine istenilen davranışa yönelik yönerge verin. (Örnek: Sürekli kalem
çeviren öğrencinize kalemi çevirme demek yerine “Defterini aç.“ denmesi gibi.)
Sınıf içinde öğrencinizin hareketliliğini kontrol altına tutmaya
yönelik belli aralıklarla tüm sınıfın katılacağı gevşeme ve esneme egzersizleri
yapın.
Sınavlarda dikkatinin dağılmaması için daha kısa sorulu ve cevaplı
sorular sorun.
5/
Sınavlarda
küçük molalar ve ek zaman verin.
Öğrencinizi
kendi içinde gösterdiği gelişme ile değerlendirin ve öğrencinizin
yapamadıklarına değil yapabildiklerine yoğunlaşın.
Öğrencinizin
başarılarını anında ödüllendirin.
Öğrencinin
okula uyumda yaşadığı güçlüklerin üstesinden gelmesi için okul rehber öğretmeni
ve aile ile iş birliği yaparak alınacak önlemleri belirleyin.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder