İşitme
Yetersizliği Olan Öğrenciler İçin;
İşitme yetersizliği olan öğrencinizi tahtayı ve sizi rahat görebileceği
şekilde sınıfın ön tarafına oturtun.
Öğrencinizle konuşurken göz kontağı kurun.
Çok yüksek sesle veya fısıldayarak konuşmayın, ses tonunuzun ve konuşma
hızınızın normal olmasına dikkat edin.
Konuşurken başka yönlere bakmayın.
Konuşurken anlaşılır ve kısa cümleler kurun.
Konunun açık ve anlaşılır olduğundan emin olun.
Konuşurken cümlelerinizi eksik bırakmayın, tamamlayın.
Konuştuğunuzda ortamın çok gürültülü olmamasına dikkat edin.
Konuşurken, ağzınızı elle veya kâğıt gibi her hangi bir şeyle
kapatmayın.
Öğrencinizle konuşurken, onun dudak okumasına engel olacak unsurların
(bıyık, göz alıcı mücevher gibi) bulunmamasına özen gösterin.
Konuşurken yüzünüzün öğrencinize dönük olmasına dikkat edin.
Tahtada yazı yazarken ya da arkanız öğrenciye dönükken konuşmamaya özen
gösterin.
Çok abartılı jest ve mimiklerle konuşmaktan kaçının.
Konuşurken cümleyi bölecek şekilde duraklamalardan kaçının.
Öğrenciniz kullandığınız sözcüğü anlamadıysa yerine başka bir sözcük
kullanın ya da mümkünse göstererek anlatın.
Öğrenciniz ile konuşurken dikkatinin sizde olduğundan emin olun,
gerektiğinde omzuna dokunarak size bakmasını sağlayın.
Öğrencinin konuşmasını anlayamadığınızda öğrenciden söylediğini
tekrarlamasını isteyin.
Ders sırasında öğrencinin öğrenmesini kolaylaştıracak araç ve gereçler
(yansıtıcı, ses kayıt cihazı vb) ve materyaller (sunumlar, filmler, vb)
kullanın.
2
Ders
esnasında öğrencinizin işitme cihazını düzenli ve etkin bir şekilde
kullandığından emin olun.
Öğrencilerinizin
tüm etkinliklere katılımını sağlayın.
Grup
çalışmalarında öğrencinin diğer arkadaşlarını görebileceği şekilde oturmasını
sağlayın ve grup içindeki diğer öğrencilerin de mümkün olduğunca görsel
ipuçlarını kullanmalarını isteyin.
Öğrencilerin
sözel ifadeleri yanlış anlamasını önlemek için yazılı ve görsel ipuçlarını
birlikte kullanın.
Öğrencinizi
kendi içinde gösterdiği gelişme ile değerlendirin ve öğrencinizin
yapamadıklarına değil yapabildiklerine yoğunlaşın.
Öğrencinizin
başarılarını anında ödüllendirin.
Sosyal
iletişimin ve etkileşimin arttırılması amacıyla, öğrencinizin sınıf
arkadaşlarıyla uyum sağlaması için etkinlik planlayın ve bu etkinliklere
katılmalarını sağlayın.
Öğrencinin
okula uyumda yaşadığı güçlüklerin üstesinden gelmesi için okul rehber öğretmeni
ve aile ile iş birliği yaparak alınacak önlemleri belirleyin.
kaynak:http://www.urfaram.gov.tr/
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder