16 Ekim 2013 Çarşamba

İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler İçin Neler Yapılmalı



İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler İçin;

􀀍 İşitme yetersizliği olan öğrencinizi tahtayı ve sizi rahat görebileceği şekilde sınıfın ön tarafına oturtun.

􀀍 Öğrencinizle konuşurken göz kontağı kurun.

􀀍 Çok yüksek sesle veya fısıldayarak konuşmayın, ses tonunuzun ve konuşma hızınızın normal olmasına dikkat edin.

􀀍 Konuşurken başka yönlere bakmayın.

􀀍 Konuşurken anlaşılır ve kısa cümleler kurun.

􀀍 Konunun açık ve anlaşılır olduğundan emin olun.

􀀍 Konuşurken cümlelerinizi eksik bırakmayın, tamamlayın.

􀀍 Konuştuğunuzda ortamın çok gürültülü olmamasına dikkat edin.

􀀍 Konuşurken, ağzınızı elle veya kâğıt gibi her hangi bir şeyle kapatmayın.

􀀍 Öğrencinizle konuşurken, onun dudak okumasına engel olacak unsurların (bıyık, göz alıcı mücevher gibi) bulunmamasına özen gösterin.

􀀍 Konuşurken yüzünüzün öğrencinize dönük olmasına dikkat edin.

􀀍 Tahtada yazı yazarken ya da arkanız öğrenciye dönükken konuşmamaya özen gösterin.

􀀍 Çok abartılı jest ve mimiklerle konuşmaktan kaçının.

􀀍 Konuşurken cümleyi bölecek şekilde duraklamalardan kaçının.

􀀍 Öğrenciniz kullandığınız sözcüğü anlamadıysa yerine başka bir sözcük kullanın ya da mümkünse göstererek anlatın.

􀀍 Öğrenciniz ile konuşurken dikkatinin sizde olduğundan emin olun, gerektiğinde omzuna dokunarak size bakmasını sağlayın.

􀀍 Öğrencinin konuşmasını anlayamadığınızda öğrenciden söylediğini tekrarlamasını isteyin.

􀀍 Ders sırasında öğrencinin öğrenmesini kolaylaştıracak araç ve gereçler (yansıtıcı, ses kayıt cihazı vb) ve materyaller (sunumlar, filmler, vb) kullanın.
2

􀀍 Ders esnasında öğrencinizin işitme cihazını düzenli ve etkin bir şekilde kullandığından emin olun.

􀀍 Öğrencilerinizin tüm etkinliklere katılımını sağlayın.

􀀍 Grup çalışmalarında öğrencinin diğer arkadaşlarını görebileceği şekilde oturmasını sağlayın ve grup içindeki diğer öğrencilerin de mümkün olduğunca görsel ipuçlarını kullanmalarını isteyin.

􀀍 Öğrencilerin sözel ifadeleri yanlış anlamasını önlemek için yazılı ve görsel ipuçlarını birlikte kullanın.

􀀍 Öğrencinizi kendi içinde gösterdiği gelişme ile değerlendirin ve öğrencinizin yapamadıklarına değil yapabildiklerine yoğunlaşın.

􀀍 Öğrencinizin başarılarını anında ödüllendirin.

􀀍 Sosyal iletişimin ve etkileşimin arttırılması amacıyla, öğrencinizin sınıf arkadaşlarıyla uyum sağlaması için etkinlik planlayın ve bu etkinliklere katılmalarını sağlayın.

􀀍 Öğrencinin okula uyumda yaşadığı güçlüklerin üstesinden gelmesi için okul rehber öğretmeni ve aile ile iş birliği yaparak alınacak önlemleri belirleyin.

kaynak:http://www.urfaram.gov.tr/

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder